1175بازدید 0دیدگاه‌ها

تمام صنعت ساعت هوشمند منتظر اپل واچ است

نویسنده:‏دردی ۱۸, ۱۳۹۳
 

  در نمایشگاه CES 2015 همه جا میدان جنگ بر پا است. کمپانی‌ها با انرژی زیاد به لاس وگاس آمده‌اند و برای به دست آوردن فضایی در خانه، ماشین، روی صورت، داخل جیب، روی میز و باز در خانه و ماشینِ شما دارند به شدت با یکدیگر رقابت می‌کنند. اما به نظر می‌رسد کمپانی‌ها به یک منطقه با احتیاط نزدیک می‌شوند: به مُچ دستِ کاربران. منطقه‌ای که پیش‌بینی می‌شد ژانویه‌ی امسال، شرکت‌ها برای به دست آوردنش خون به پا کنند!

این نوشته را هم بخوانید: آماده‌باش برای حمله‌ی ساعت‌های هوشمند

در پاییز سال 2014، به نظر می‌رسید جهان به زودی لبریز از ساعت‌های هوشمند خواهد شد. سامسونگ، سونی، ال‌جی، ایسوس، موتورولا، پبل، متا و غیره، شرکت‌های بزرگ و کوچکی بودند که تلاش می‌کردند بفهمند مردم از مُچ دست‌شان چه انتظاری دارند. ساعت‌های هوشمند جدید با سرعت و قدرت زیاد از راه می‌رسیدند: ال‌جی جی‌واچ را ساخت و بعد از موتو 360 درس گرفت و به سرعت جی واچ آر G Watch R را معرفی کرد. همه چیز برای نمایشگاه CES آماده بود. ساعت هوشمند محصولی جدید است و بازاری نوپا دارد، ساختن آن خرج زیادی برنمی‌دارد و این محصول علاقمندانی سرسخت دارد که منتظرند ببینند گام بزرگ بعدی در مورد این تکنولوژی چیست. به همین دلایل بود که به نظر می‌رسید ساعت هوشمند در هر غرفه‌ای پیدا شود و همه درباره‌ی آن حرف بزنند.

اما این اتفاق نیفتاد. به جای این‌که کمپانی‌ها تلاش کنند پیش از وارد شدن ساعت هوشمند اپل به بازار معمای ساعت‌های هوشمند را حل کنند، به نظر می‌رسد همه منتظرند ببینند اپل واچ چه کاری از دستش برمی‌آید.

البته در روزهای گذشته، چند ساعت هوشمند هم دیده‌ایم. ولی این ساعت‌های جدید یا خیلی خاص بوده‌اند (مانند ساعت آئودی و ال‌جی که می‌توانند اتومبیلی را پارک کنند) یا زاویه‌ای را هدف گرفته‌اند که اپل نمی‌خواهد وارد آن شود (مانند ساعت هوشمند وان‌تاچ 149 دلاری آلکاتل). تنها ساعت هوشمندی که در این روزها دیده‌ایم و برای جریان اصلی بازار طراحی شده، ساعت هوشمند سونی اسمارت‌واچ 3 است. سونی تا کنون 5 ساعت هوشمند معرفی کرده است، ولی معلوم است که این شرکت هم منتظر است ببیند اپل در این زمینه چه کار می‌کند.

برای آن‌که ساعت هوشمندی بتواند در بازار نتیجه بگیرد، باید در چند جبهه موفق شود. اول از همه استفاده از چنین محصولی باید بسیار آسان باشد. این محصول باید چیزی کاملا تازه و کاربردی ارائه کند. باید زیبا باشد. باید کاربران آن را چیزی بیشتر از یک گجت معمولی ببینند و آن را مانند پوشیدنی‌های خود، بازتاب‌دهنده‌ی بخشی از هویت‌شان بدانند. حتی هنوز معلوم نیست که ساعت هوشمند اپل بتواند چنین تعادل شکننده‌ای را حفظ کند، ولی بزرگ‌ترین دارایی و توانایی اپل این است که می‌تواند جهانیان را قانع کند ایده‌هایش، ایده‌های درستی هستند. ساعت هوشمند مشکل بازاریابی دارد و شرکت‌های تولیدکننده نیازمند این هستند که اپل این مشکل را حل کند. در نتیجه همه منتظرند.

معروف است که اپل (که در CES شرکت نمی‌کند) برای منحرف کردن توجه‌ها از CES، هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه، اخبار و اطلاعات مهمی را به صورت رسمی یا غیر رسمی بیرون می‌دهد. امسال اپل خبر مهمی را بیرون نداد و خبر مهمش همانی بود که در تابستان و در مراسم معرفی آیفون 6 دیدیم: ساعت هوشمندی که همه، حتی رقیبان اپل، منتظر ورودش به بازار هستند. CES 2015 در جریان است و همه مشغول معرفی اختراع‌ها و محصول‌های جدید هستند، اما رقابت واقعی بر سر مچ دست کاربران از بهار آینده آغاز خواهد شد.

 

منبع: ورج

نخستین دیدگاه را شما بنویسید!‏
 
نظر شما چیست؟ »

 

شما باید وارد شوید برای فرستادن یک دیدگاه