7233بازدید 2دیدگاه‌ها

اساسین کرید یونیتی: زمانی که پاریس دوباره ساخته شود

نویسنده:‏درآبان ۱۸, ۱۳۹۳
 
 از زمانی که اولین آجرهای کلیسای نوتردام​ پاریس در سال ۱۱۶۳ میلادی روی هم قرار گرفت و ساخت آن آغاز شد، ۱۸۲ سال طول کشید تا ساختمان آن تکمیل شود. اما برای کارولین میوس هنرمند طراح بازی اساسین کرید یونیتی، ساخت نسخه‌ی مجازی آن دوره‌ی پاریس، زمان بسیار کمتری گرفته است. او حدود دو سال برای مدل‌سازی داخلی ساختمان‌ها و نماهای خارجی وقت صرف کرده است. کارولین می‌گوید: «مدل‌ها و اجسام زیادی در بازی ساخته شده، اما ۸۰ درصد وقت من صرف ساختن کلیسای نوتردام شده است.»
مانند بازی‌های قبلی از این سری، نقطه قوت این بازی را می‌توان داستان و خط سیر بازی عنوان کرد. این بار کل اتفاقات بازی تنها در یک شهر اتفاق می‌افتد: پاریس! پاریسِ زمان انقلاب فرانسه (و به نحوی در طول جانگ جهانی دوم). همچنین این نسخه از بازی اولین سری از این مجموعه است که تنها برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 ارائه می‌شود. با این اوصاف نسخه‌ی قبلی، یعنی بلک فلگ (Black Flag)، پُلی بین کنسول‌های نسل گذشته و کنسول‌های حال حاضر به شمار می‌رود.
با تکنولوژی‌های جدید امکانات جدید نیز فراهم می‌شود و بازسازی مجازی پاریس در استودیو یوبی‌سافت مونترال، پر‌جزئیات‌ترین بازسازی از یک شهر در تاریخ بازی‌های کامپیوتری تا کنون بوده است. چیزی که با به وجود آمدن این تکنولوژی‌های جدید ممکن شده است. این شبیه‌سازی در سطحی گسترده و با تراکم بالا اجرا شده به طوری که حتی ویژگی‌های جزئی در مکان‌های داخلی و تونل‌های زیر زمینی نیز دقت بسیار زیادی دارد. خیابان‌ها مملو از مردم آن دوره است و می‌توانید در هر لحظه بیش از ده هزار پاریسی را در خیابان‌ها ببینید! دغدغه‌ی بزرگ طراحان بازی این بود که بتوانند نسخه‌ای از پاریس، دقیقاً مشابه پاریس 1789 بسازند. اما تغییرات زیادی به وجود آمد.
نیکلاس گوارین یکی دیگر از طراحان بازی در سطح کلی‌تر می‌گوید: «این یک نسخه‌ی بهتر از پاریس برای بازی کردن است، ما در وهله‌ی اول باید یک زمین بازی می‌ساختیم و بعد از آن جزئیات ریزی باید اجرا می‌شدند تا محیط بازی هرچه بیشتر به نسخه‌ی واقعی پاریس تبدیل می‌شد.»
[baslider name=”NoterDaam”]
تحقیقات زیادی لازم بود تا اطمینان حاصل شود شبیه‌سازی مجازیِ پاریس، شامل همه‌ی جزئیات تاریخی می‌شود. برای گوارین به عنوان طراح محیط کلی بازی، مطالعه و بررسی نقشه‌های زیادی از آن زمان لازم بود. در زمانی حدود سه ماه یا بیشتر، او حدود ۱۵۰ نقشه از پاریس قدیم را بررسی کرد و تغییرات ریز و درشتی را که پاریس طی سالیان از سر گذرانده بود، مد نظر قرار داد. داشتن چنین حجمی از اطلاعات، تغییری بزرگ و اساسی نسبت به نسخه‌های قبلی سری اساسین کرید بود. برای شهری مانند قسطنطنیه، که شهر اصلی بازی سری قبل یعنی Assassin’s Creed Revelations بود، بسیاری از اطلاعات مانند متون تاریخی و نقشه‌ها دور از دسترس بودند و اسناد موجود بیش‌تر به زبان ترکی بود که تجزیه و تحلیل آنها یک چالش اساسی به حساب می‌آمد و در عمل اطلاعات زیادی برای بررسی در اختیار طراحان قرار نمی‌داد. اما پاریس اوضاعی به کلی متفاوت داشت.
گوارین می‌گوید: «ما در مورد پاریس بسیار خوش‌شانس بودیم. چون مستندات زیادی از این شهر وجود داشت و اکثراً در دسترس بودند. خوبی کار این بود که بیشتر ما در یوبی سافت فرانسوی یا کبکی هستیم که کمک بزرگی برای استخراج اطلاعات از مستندات به ما می‌کرد.»
در کنار این‌ها، یوبی‌سافت از چند نفر تاریخ‌شناس نیز برای استخراج دقیق‌تر اطلاعات و نظارت به کار تیم طراحی کمک می‌گرفت.
[baslider name=”Bastille”]
بررسی نقشه‌ها به طراحان کمک کرد که به یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی پاریس که برای بازی بسیار مهم بود، دست پیدا کنند. پاریس شهری بسیار متراکم با خیابان‌های تو در تو و ساختمان‌های نزدیک به هم است که این قضیه با اصل حرکتی بازی، یعنی آزادانه حرکت کردن به هر سمت، تداخل داشت و باید حل می‌شد. پس برای حل این مساله و تبدیل پاریس به محیطی اساسین کریدی، تیم طراحی پروسه‌ای به نام «مقیاس شعاعی» را روی نقشه‌ی بازی به اجرا در آوردند. مفهوم این پروسه ساده است: در مرکز شهر پاریس تمام جزئیات با همان چگالی و به هم فشردگی مو به مو اجرا شده است، اما هرچه از مرکز دورتر شوید از جزئیات کاسته می‌شود و مقیاس‌ها بیشتر می‌شوند. مکان‌های شاخص شهر همه در جای واقعی خود نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند و همین امر سبب شده که پاریس واقعی‌تری تداعی شود.
اساسین کرید یونیتی

مناظر کارت پستالی بازی

اساسین کرید یونیتی

نمایی زیبا از پاریس در اساسین کرید

«خط آسمان و منظره‌ای که از آسمان پاریس می‌بینید یکی از نقاط قوت بازی است.» این را محمد قمبوز، کارگردان هنری بازی می‌گوید. کسی که ناظر اجرای دقیق پشت بام‌های نوک تیز قرون وسطایی و دودکش‌های خاص آن دوره‌ی پاریس در بازی بوده است. اما این پشت بام‌های شب‌دار مشکلی اساسی برای حرکت کردن روی آنها داشتند. در نسخه‌های قبلی بازی اغلب پشت بام‌ها صاف و مسطح بودند و قهرمان بازی به راحتی می‌توانست روی آنها بدود و پرش کند. تنها راه چاره کم کردن تعداد این ساختمان‌ها با سقف شیب دار بود تا جایی که جلوه‌ی شهر پاریس را به هم نزند و از طرف دیگر نیز بتوان یک اساسین واقعی را روی آنها بازی کرد.

نکته دیگری که قدرت یوبی سافت را در طراحی‌های گرافیکی نشان می‌دهد، فریم‌هایی است که هر کدام یک کارت پستالیژ به حساب می‌آید. اگر روی پشت بام‌ها باشید و زاویه‌ی دید خود را رو به آسمان قرار دهید، به راحتی می‌توانید یک تصویر کارت پستالی یا تصویر پس‌زمینه برای دسکتاپ خود تهیه کنید. قمبوز می‌گوید: «وقتی کسی نام پاریس را می‌شنود، اولین چیزی که در ذهنش تداعی میشود کارت پستال‌هایی با منظره‌های پاریس است. ما در اساسین کرید یونیتی سعی کردیم تا حد زیادی به این منظره‌های هنری توجه کنیم.»
ساخت کلیسای نوتردام که بزرگ‌ترین ساختمان در بازی است، زمان زیادی را از طراحان گرفته است. طراحان گرافیکی پوسته‌های دقیقی را برای کلیسا طراحی کرده‌اند، به طوری که تک تک آجرها منحصر به فرد از کار در آمده‌اند و دقیق در سر جای خود قرار گرفته‌اند. همچنین متخصصین تاریخ نیز در مورد طراحی تابلوهای داخل کلیسا نظر داده‌اند و در این مورد به طراحان بازی کمک کرده‌اند. تمام این زحمت و نکته‌سنجی‌ها نشانه وسواس یوبی سافت در اجرای جزئیات است. و دقیقاً به خاطر همین است که این شرکت بزرگ بازی‌سازی به یکی از برترین‌های این صنعت تبدیل شده است.
کارولین، طراح و شبیه‌ساز کلیسای نوتردام می‌گوید: «کار روی نسخه‌ی مجازی پاریس و به ویژه نوتردام، تجربه‌ی بسیار خوب و خوشایندی برای من بود. حس می‌کردم که در قرون وسطا و همراه هنرمندان آن دوره مشغول ساخت و طراحی نوتردام هستم.» هنگامی که کارولین بعد از طراحی نسخه‌ی مجازی کلیسا، آن را برای اولین بار از نزدیک دید، احساس می‌کرد که در خانه‌ی خودش است و به این بنای مجازی احساس وابستگی واقعی داشت. او تعریف می‌کند که «هنگام بازدید از نوتردام، وقتی که نگهبان‌ها حواس‌شان به من نبود، بوسه‌ای بر دیوار نوتردام زدم!»
Assassins_Creed_Unity_Landmark_Versailles_1_Beauty.0

نورپردازی در شب جلوه ی خاصی به پاریس داده است

Assassins_Creed_Unity_SP_Environment_NotreDameNight.0

نمای بیرونی مه گرفته نوتردام

Assassins_Creed_Unity_Landmark_NotreDame_2_Beauty.0

نمایی کارت پستالی از نوتردام

منبع: ورج

دیدگاه‌ها
 
نظر شما چیست؟ »

 

شما باید وارد شوید برای فرستادن یک دیدگاه